Nezařazené, Pro studenty, Rozhovory, Rozhovory s osobnostmi, Videa

Značka Shakespeare – Ivona Mišterová přiblížila, proč je jeho dílo stále živé

Hostem našeho dalšího videa s významnými osobnostmi Fakulty filozofické Západočeské univerzity v Plzni byla paní doktorka Ivona Mišterová působící na Katedře anglického jazyka a literatury. S Alešem Kotvou hovořila o vzniku i současnosti katedry, nabízených oborech a širokých možnostech uplatnění pro své absolventy. Hlavním tématem rozhovoru byla ale její láska k anglickému jazyku, literatuře a především k Williamu Shakespearovi.

Ivona Mišterová se začínala anglickému jazyku věnovat ještě v době, kdy o jeho studium nebyl příliš velký zájem. „Vzpomínám si, že při rozřazovacích testech na gymnáziu devadesát procent mých kolegů toužilo po němčině… mě ale lákala angličtina, a to neskutečně.“  Záliba postupně přerostla ve vášeň k literatuře, dramatu a zejména k dílu Williama Shakespeara, který se stal hlavní oblastí jejího akademického zájmu. Jak sama dodala, dodnes si pamatuje, jaký to byl pocit poprvé otevřít jedno z jeho děl.

Čím to tedy podle ní je, že jsou jeho díla – jak je sama nazvala – timeless? A že neexistuje jen celá řada adaptací děl, ale i shakespearovské produkty (včetně kachničky do koupele)? Z Shakespeara se během let stala pomalu ale jistě značka. A podle Ivony Mišterové je možné, že dobyde i dnešní online svět a získá si přízeň mladých generací. Pomoci tomu může například série knih s názvem OMG, Shakespeare, která přibližuje ta nejznámější díla i čtenářům, kteří se řídí heslem TLDR (too long did not read). Je plná zkratek, smajlíků a hashtagů. Pokud jste příznivci Twitteru, můžete si přečíst adaptaci, která si klade za cíl převyprávět díla světové literatury ve formě tweetů.

Shakespeare se ale objevuje i v počítačových hrách, v imaginárních YouTube trailerech s Arnoldem Schwarzeneggerem nebo třeba v reklamě na jogurty. Nevěříte? Přesvědčte se sami ve videu.

Tagged , ,

About Kristýna Vozková